سئو

حمله DDOS به کلاد فلر امروز-31 خرداد-June 21st, 2022

حمله ddos به کلودفلر

در اوایل امروز میلیون ها نفر از مردم به قطع در سراسر ده ها تن از سایت های بیدار شد. فرض بر این بود که هر یک از این قطعی ها یک حادثه منفرد است اما به نظر می رسد بخشی از یک تصویر بسیار بزرگتر است. حمله DDOS به کلاد فلر.

کلاد فلر چیست؟
کلودفلار یکی از بزرگترین شبکه های جهان در اینترنت است و از سال 2010 میزبانی وب ایمن و قابل اطمینان را برای میلیون ها شرکت در سراسر جهان فراهم کرده است. این سرویس به عنوان یک پروکسی معکوس برای ترافیک وب عمل می کند, کلاد فلر یک سرور است که در مقابل حملات از سایت ها محافظت میکند.

کلودفلار به طور عمده خدمات کاهش دیدوس را فراهم می کند که مشتریان را از حملات انکار سرویس توزیع شده محافظت می کند و در بیشتر مواقع بسیار خوب است.

حمله امروز به کلاد فلر

کلاد فلار برای محافظت از مشتریان خود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اما طی چند ماه گذشته کلاددفلار خود را هدف چند حمله دیدوس قرار داده است. در 27 اپریل 2022 کلودفلار موفق به کاهش 15 میلیون درخواست در ثانیه حمله اچتیتیپیاس شد. اما این حمله موفق نبود.

نرخ کلیک یا CTR چیست؟
ادامه مطلب

با این حال امروز 31 خرداد 1401 (21 جون 2022) کسی موفق به راه اندازی یک حمله دودوس علیه کلودفلار شد و ده ها وب سایت شرکت را که به خدمات شبکه و میزبانی خود متکی بودند ناک اوت کرد. ما هنوز نمیدانیم چه کسی این حمله را انجام داده است اما تخمین میزنیم که ممکن است این مهاجمان بیش از یک ماه پیش نتوانسته باشند کلاد فلار را از بین ببرند.

برخی از سایت هایی که تحت تاثیر قرار گرفتند

Us (WePC) – thanks attackers
DIscord – a VOIP and instant messaging platform.
Parcel force – a worldwide parcel delivery service.
Amazon Web Services – Amazons cloud services.
Steam – a PC gaming platform.
Shopify – an E-commerce platform
Bet 365 – a betting platform
Nord VPN – a VPN providor
Ring – a video doorbell service
Coinbase – a digital asset exchange platform
Valorant – a video game
Twitter – a social platform
MEGA – a file hosting platform

هنوز معلوم نیست که هزینه قطعی سایت ها از نظر درامد شرکتها در سراسر جهان چقدر است اما ما انتظار داریم که این هزینه به میلیون ها دلار برسد. کل زمان قطع سایتها حدود 1 ساعت بود.

حملات سایبری روز به روز پیچیده تر می شوند و برای مقابله با این امر راه هایی برای دفاع در برابر خود انجام می دهند. ما اطمینان داریم که کلودفلار از این فرصت برای تقویت دفاع خود در برابر حملات بعدی استفاده خواهد کرد و قویتر از گذشته باز خواهد گشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *