سئو

تکنیک آسمان خراش در سئو چیست؟

تکنیک آسمان خراش در سئو چیست؟

آیا می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید بهینه‌سازی سایت خود را انجام دهید؟ آیا جلب توجه مشتریان برایتان مشکل است؟ نمی‌توانید انتظارات آن‌ها را برآورده کنید؟ خب، همه این موارد به دلیل رقابت شدید در بازار امروزی است. تکنیک آسمان خراش در سئو در سال 2015 توسط برایان دین معرفی شد و به افزایش 11٪ لینک وب‌سایت وی کمک کرد. پس از مشاهده موفقیت وی، کارشناسان سئو دیگر نیز تصمیم به استفاده از این تکنیک گرفتند. با طراحی سایت اصفهان همراه باشید.

در بازار رقابتی امروز، بازاریابان خلاق‌تر شده‌اند. آن‌ها محتوای جدیدتری تولید می‌کنند و از روش‌های نوین برای جلب مشتریان استفاده می‌کنند. کسانی که به دنبال بهترین محتوا برای ارتباط با مخاطبان خود هستند، از ابزارهای متنوعی مانند نمودارهای اطلاعاتی، پادکست‌ها، ویدیوها و سایر ابزارها استفاده می‌کنند.

تاریخچه‌ی استفاده از تکنیک آسمان خراش در سئو

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، تکنیک آسمان خراش در سئو برای اولین بار توسط مردی به نام برایان دین ارائه شد. او در سال ۲۰۱۵ از یک استراتژی ایجاد پیوند رونمایی کرد که خود او از آن استفاده کرده بود. او نشان داد که توسط این روش ترافیک جستجوی سایت خود را تا ۱۱۰٪ افزایش داده است. این تاکتیک حتی میزان بازدید ارگانیک وی را در مدت ۱۴ روز دو برابر کرده بود. او آن را روش را تکنیک آسمان خراش نامید. برایان دین صاحب وب‌سایت backlinko.com، متخصص بین‌المللی و شناخته شده در زمینه‌ی سئو است. او پس از ناکامی در پنج کسب‌و‌کار آنلاین، سرانجام در سال 2012 با ایجاد سایت Backlinko به موفقیت دست پیدا کرد. وی با راه‌اندازی این وب‌سایت موقعیتی ایجاد کرد تا درس‌هایی را که در این راه آموخته بود، تدریس کند. برایان از زمان راه‌اندازی Backlinko، با انتشار استراتژی‌های عملی‌ و قابل استفاده توسط بازاریابان به‌سرعت به شهرت رسید. Backlinko اکنون یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی آنلاین است.

به‌نظر منصفانه می‌رسد که بگوییم برایان دین با ایجاد این تکنیک، جهان سئو را دگرگون کرد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از بازاریابان آن را آزمایش کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها این استراتژی را با موفقیت فراوان تکرار کردند، اما بعضی دیگر به اصطلاح از آسمان خراش سقوط کردند و به نتایج مطلوب نرسیدند.

برایان دین در هنگام ارائه‌ی این دستاورد اظهار داشت:

“آیا تا به حال در کنار یک ساختمان خیلی بلند قدم زده‌اید و با خود گفته‌اید که:

«چقدر شگفت‌انگیز است! تعجب می‌کنم که هشتمین ساختمان بلند جهان چقدر بزرگ است.» البته که نه! این طبیعت انسانی است که به بهترین‌ها جذب می‌شود. آنچه که شما در این تکنیک انجام می‌دهید یافتن بلندترین «آسمان خراش» موجود در محیط شما است. تکنیک آسمان خراش تنها یکی از استراتژی‌هایی است که من برای دستیابی به رتبه‌های بهتر در صفحه‌ی اول گوگل، از آن استفاده می‌کنم.”

در حقیقت این تکنیک روش ساخت بک لینک و همچنین راهنمایی برای تولید محتوای سایت به شیوه‌ای جذاب و کاربر پسند است که به شما کمک می‌کند تا پیوندهای با کیفیتی به دست آورید.

بهینه سازی موتورهای جستجو
ادامه مطلب

اصول تکنیک آسمان خراش در سئو

  1. محتوای محبوبی را پیدا کنید که از سایت‌های دیگر به آن پیوند داده شده است.
  2. محتوای بهتری درباره‌ی همان موضوع ایجاد و آن را در سایت خود منتشر کنید.
  3. محتوای خود را به افراد مناسب پیشنهاد دهید و از آن‌ها درخواست کنید که به محتوای شما لینک بدهند.

تکنیک آسمان خراش در سئو و تولید محتوا چگونه استفاده می‌شود؟

تکنیک آسمان خراش در سئو و تولید محتوا مثل یک ترفند بازاریابی اینترنتی است. این ترفند دربرگیرنده پیدا کردن موضوعاتی است که در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارند. با استفاده از این تکنیک، ما محتوایی که عملکرد خوبی دارد را می‌گیریم و با آن محتوای بهتری ایجاد می‌کنیم. برای ایجاد محتوای بهتر از محتوای موجود، ما از رویکرد مهندسی معکوس استفاده می‌کنیم. این روش همچنین شامل لینک‌دهی به پست‌های موجود یا به اشتراک‌گذاری آنها با افرادی است که قبلاً علاقه‌مند به آنها بوده‌اند.

مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش در سئو

انتخاب کلمات کلیدی خود را انجام دهید. یافتن کلمات مناسب برای بهبود رتبه‌بندی کسب و کار شما یک هنر است. هدف اصلی شما در انتخاب واژگان خاص مانند بهبود رتبه از طریق محتوا، یک مسئله مهم است. در مورد کلماتی که بهترین توصیف برند شما را ارائه می‌دهند، فکر کنید.

کلمه کلیدی شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • 1. مرتبط با کسب و کار شما و منافع مشتریانتان باشد.
  • 2. از نظر بازدید‌ ارزشمند باشد.
  • 3. قابلیت اجرا برای ایجاد محتوای مناسب برای خریداران: اغلب کسب و کارها نمی‌توانند منابع کامل برای تمامی مخاطبان خود ایجاد کنند، بنابراین به کلمات کلیدی مرکزی نیاز دارند تا فقط خریداران مرحله نهایی را جذب کنند.
  • 4. کلمه کلیدی شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید محتوای جذاب در مورد آن ایجاد کنید: اگر محتوا جذاب نباشد، مخاطبان وقت خود را صرف آن نخواهند کرد.

تجزیه و تحلیل محتواهای برتر برای کلمه کلیدی انتخابی شما

پس از انتخاب کلمه کلیدی مورد نظرتان، وقت آن رسیده که به رقابت برای آن کلمه نگاهی بیندازید. شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند Ahrefs، SEMrush، Answer The Public و حتی گوگل برای این کار استفاده کنید.

نکاتی که در هنگام تجزیه و تحلیل محتوا باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

آیا محتوای شما با محتوای رقبا به خوبی مطابقت دارد، به ویژه کسانی که قصد دارید از آن‌ها جلو بزنید؟

آیا برندهای برتر در این رقابت، به صنعت، محصول یا خدمات شما مرتبط هستند؟

آیا شما منابع و مهارت‌های لازم را دارید تا محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو برای کلمه کلیدی مدنظرتان رتبه بالا بگیرد؟

آیا موضوعات یا سوالاتی وجود دارند که ممکن است مورد توجه کاربران شما باشند، اما در نتایج جستجوی فعلی موجود نیستند؟

انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای شما به چیزی بیش از تجزیه و تحلیل نیاز دارد. این به معنای برخورداری از روحیه رقابتی، درک خوبی از کسب و کار شما، دانش مورد نیاز و انگیزه برای افزایش فروش است.

لینکسازی PBN چیست؟
ادامه مطلب

محتوای بهتر از نتایج موجود در رتبه‌بندی ایجاد کنید

گوگل الگوریتم خود را برای رتبه‌بندی دارد، اما در نهایت کاربران تصمیم می‌گیرند کدام وب‌سایت بهترین انتخاب برای نیازهایشان است. در مورد الگوریتم پاندا مطلب کاملی نوشته ایم که پیشنهاد میکنم بخوانید.

شما باید با هدف رضایت کاربران محتوا بسازید. “محتوای بهتر” ممکن است به موارد زیر اشاره داشته باشد:

  • 1. محتوا را به گونه‌ای بنویسید که به نظر بیاید که یک شخص بومی و با زبان مادری خود آن را نوشته است.
  • 2. داشتن توضیحات متای بهتر می‌تواند باعث شود که کاربران در نتایج جستجوی سرپ بر روی وب‌سایت شما کلیک کنند.
  • 3. محتوا را از نظر بصری جذاب‌تر کنید. می‌توانید برای این کار از تصاویر و ویدئوها برای تجزیه بخش‌های مختلف متن استفاده کنید.
  • 4. متن باید دارای جملات کوتاه و قابل فهم باشد، چرا که خوانندگان آنلاین به متن‌های مختصر اما کامل ترجیح می‌دهند.
  • 5. از لیست‌های شماره‌گذاری یا بولت‌گذاری شده و دستورالعمل‌های واضح و گام به گام استفاده کنید.
  • 6. محتوای تولیدی باید دارای پیوندهای بهتر و مناسب‌تر از پست‌ها یا پست‌های رقابتی باشد.
  • 7. می‌توانید با استفاده از شواهد بیشتری مانند آمار، ریاضیات، علوم، یا تجربیات شخصی در متن، آن را پربارتر کنید.
  • 8. با ایجاد محتوایی که از دانش و شهود صنعتی استفاده می‌کند، به جذب مخاطبان کمک کنید.
  • 9. استفاده از اطلاعات به‌روز بهتر از پست‌های رقابتی هستند.
  • 10. برای جلب بازدید بیشتر، می‌توانید از نقل قول‌های متخصصان با لینک‌های خارجی در وب‌سایت خود استفاده کنید.

لینک‌های وب‌سایت خود را بررسی کنید و تبلیغ کنید

بعد از چند هفته از انتشار محتوای خود، به وب‌سایت‌های ahrefs یا SEMrush مراجعه کنید. سایت‌های دیگری که به وب‌سایت شما لینک داده‌اند را بررسی کنید. از این ابزارها استفاده کرده و فرصت‌های جدیدی برای گرفتن لینک‌های بیشتر شناسایی کنید.

در مورد این فرصت‌های جدید فکر کنید و از آن‌ها بخواهید تا لینک به محتوای تخصصی شما بگذارند. گرفتن بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر به بهبود رتبه وب‌سایت شما کمک خواهد کرد، به ویژه اگر افرادی که به محتوای شما لینک می‌دهند یک یا دو رتبه بالاتر از شما در نتایج جستجوی گوگل باشند.

این استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوا می‌توانند به شما کمک کنند نقاط ضعف در محتوای دیگران را شناسایی کرده و مناطق بهبودی برای محتوای خود پیدا کنید. اگر خودتان محتوا نمی‌سازید، به نویسنده خود پیشنهاد دهید که بر روی این ویژگی‌ها تمرکز کند.

علاوه بر این، عناصر مهم دیگری برای ایجاد محتوا مورد بحث قرار می‌گیرند. آیا واقعاً به موضوع علاقه‌مند هستید؟ آیا در این حوزه متخصص هستید؟

این ویژگی‌های ذکر شده باید در محتوا در نظر گرفته شوند، نه به شکل تبلیغاتی، بلکه با یک لحنی که خواننده را جلب کند. مشتریان یا خوانندگان محتوا به طور فوری خواهند فهمید که آیا اطلاعات واقعی هستند یا صرفاً برای تبلیغات ارائه شده‌اند.

چرا تکنیک آسمان‌خراش به عنوان یک تکنیک مؤثر شناخته می‌شود؟

1. به این دلیل که تقاضا وجود دارد، با نگاه به محتواهای موفق، می‌توان دید که تقاضا برای آنها وجود داشته است. چرا این محتواها به این موفقیت دست یافته‌اند؟ خوب، ممکن است مشکلی را حل کرده یا واقعاً سرگرم‌کننده بوده باشد. بنابراین، اگر شما چیزی در این زمینه بنویسید، احتمالاً موفقیت خواهید داشت.

نرخ کلیک یا CTR چیست؟
ادامه مطلب

2. مخاطبان شما هیجان زده می‌شوند، اگر بتوانید چیزی ایجاد کنید که حتی بهتر از منبع اصلی باشد، می‌توانید مخاطبان خود را متحیر کنید. اگر موضوعی که شما انتخاب کرده‌اید داغ و منحصر به فرد است، پیشنهاد می‌شود همزمان لیستی از برندگان، منتشرکنندگان، یا افراد تأثیرگذار را که پیش‌تر محتواهای مشابهی را به اشتراک گذاشته یا به آنها لینک داده‌اند تهیه کنید. به این ترتیب، پس از انتشار مقاله، می‌توانید درخواست برای دریافت لینک ارسال کنید.

3. پتانسیل بهبود رتبه‌بندی وجود دارد، احتمالاً گوگل محتواهای مرتبط با این موضوع را قبلاً ایندکس کرده است. برای ایجاد محتوای مشابه، تنها کاری که باید انجام دهید، اطمینان حاصل کردن از کیفیت بالاتر محتوای شما نسبت به نسخه‌های قبلی است، که به این ترتیب می‌توانید رتبه‌بندی بهتری را نسبت به آنها کسب کنید. اگر می‌توانید لینک‌هایی که به مقاله‌های مشابه ارجاع شده است را بدست آورید، این کار برای شما آسان‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش

هدف اصلی تکنیک آسمان خراش ارتقاء کیفیت محتوا و ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان است تا به تمام سوالات آنها پاسخ دهد. به این ترتیب، زمانی که کاربران به وب‌سایت وارد می‌شوند، تمام نیازهای خود را در آنجا پیدا کنند و بیشترین زمان را در وب‌سایت سپری کنند. بنابراین، مهم‌ترین مزیت استفاده از تکنیک آسمان خراش کاهش نرخ ترک کاربران است. مزایای دیگر این تکنیک به شرح زیر آمده است:

  1. افزایش اشتراک‌گذاری صفحه توسط کاربران.
  2. ایجاد محتوای جذاب و مفید برای خوانندگان.
  3. افزایش تعداد نظرات در وبلاگ.
  4. به‌نمایش گذاشتن در معرض مشتریان بالقوه.
  5. افزایش ترافیک وب‌سایت.
  6. ساخت بیشترین پیوندهای وارداتی.
  7. افزایش اعتبار و ساخت برند.
  8. برقراری روابط نزدیک با وب‌سایت‌های دیگر.

معایب استفاده از تکنیک آسمان خراش

این یک شیوه موثر است اما همیشه نتیجه خوبی ندارد. گاهی وقت‌ها در استراتژی محتوا، تولید محتوا که به طور کامل با نیازهای واقعی کاربران هماهنگ باشد، منطقی نیست. با این حال، این نوع محتوا ممکن است از نظر ایجاد پیوند، جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی و افزایش ترافیک وب‌سایت.هنوز هم ارزشمند باشد.

گاهی وقت‌ها، استراتژی ایجاد یک وبلاگ مؤثر و هماهنگ، به معنای تولید و انتشار مداوم محتوا نیست. به عنوان مثال، ممکن است وب‌سایتی از این استراتژی در وبلاگ خود استفاده کند و به نتیجه برسد که به ندرت مطلب جدیدی ارائه می‌دهد. اگر تحلیل بازار نشان دهد که مخاطبان می‌خواهند محتوای تازه را روزانه یا حتی هفتگی ببینند، تولید محتوای آسمان خراش امکان‌پذیر نخواهد بود. با این حال، آسمان خراش یک ابزار مفید در مجموعه ابزارها است، اما اگر به نادرستی ارزیابی شود، نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت. بنابراین با دقت اقدام کنید، به خودآگاهی دست یابید تا بفهمید چرا نمی‌توانید برای موضوع خاصی رتبه وب‌سایت خود را بالا ببرید. علل عدم موفقیت در این تکنیک را به چندین عامل بستگی دارد:

  • 1. انتخاب نادرست کلمه کلیدی: شاید شما یک کلمه کلیدی ناکارآمد و معمولی را انتخاب کرده‌اید.
  • 2. عدم شناخته شدن: اگر در زمینه‌ای که محتوا تولید می‌کنید، شناخته نشوید، احتمالاً بعد از ارسال ایمیل برای درخواست بک لینک، توجه زیادی جلب نخواهید کرد. افراد معروف احتمال دریافت بک لینک از طریق ایمیل بیشتری دارند. بنابراین، سعی کنید در حوزه‌ی کاری خود شناخته شوید، اما این کار زمان نیز می‌برد.
  • 3. شکست در برقراری ارتباط: این مسئله با عدم شناخته شدن همراه است. اگر معروف نیستید، باید تلاش بیشتری کنید تا توجه جلب کنید یا به دیگر راه‌های برقراری ارتباط فکر کنید. قبل از اینکه ایمیلی را به عنوان درخواست بک لینک بفرستید، می‌توانید از طریق توییتر با افرادی که می‌خواهید به آن‌ها ایمیل بفرستید، در گفتگوهای بازاریابی شرکت کنید.
الگوریتم پاندا چیست؟
ادامه مطلب

چگونه می‌توان از تکنیک آسمان خراش برای بهبود کیفیت سئو یک وب‌سایت استفاده کرد؟

مدتی پیش شرکت فاست یک مقاله در مورد “ماشین حساب نرخ ساعتی نویسندگی مستقل” (فریلنسر) منتشر کرد. تقریباً در یک هفته،نزدیک یک میلیون ناشر آنلاین، نام‌های تجاری و نفوذگران به آن اشاره کردند و نظرات خود را درباره آن ارائه دادند. شرکت فاست توانست هزاران اشتراک کسب کرده و به رتبه اول در گوگل برسد. تصور می‌شود که ارائه چنین راه حلی به نویسندگان مستقل به گونه‌ای که بتوانند خدمات ساعتی خود را ارائه دهند، یک قفل بزرگ است.

تیم هاب اسپات از جذابیت این موضوع آگاه شد و تصمیم گرفت مقاله‌ای در این زمینه منتشر کند. آنها یک اینفوگرافیک جامع در مورد نحوه محاسبه هزینه‌های ساعتی فریلنسرها تهیه کردند. در مقاله خود، آنها نه تنها نحوه محاسبه نرخ ساعتی فریلنسرها را توضیح دادند، بلکه ابزارها و خدماتی را معرفی کردند که برای آنها مفید بود. هدف آنها این بود که بعد از انتشار مقاله، فریلنسرها را ترغیب به اشتراک‌گذاری این مقاله با همکاران خود کنند.

هاب اسپات همچنین یک کتاب الکترونیکی در مورد مراحلی که باید برای ورود به این حرفه دنبال کرد ارائه داد. به زبان ساده، آنها اطلاعاتی را که می‌دانستند جذاب خواهد بود و این اطلاعات را با کیفیت بالاتر و جزئی‌تر منتشر کردند. در نتیجه این پست 8200 بار به اشتراک گذاشته شد و آنها توانستند از مقاله کمپانی فاست پیشی بگیرند و به رتبه بندی بهتری دست پیدا کنند. همینطور تعداد بازدید سایت آنها به 72000 عدد رسید و در حدود 3648 ایمیل جدید ثبت نامی دریافت کردند. در نهایت کیفیت سئو سایت آنها به شدت بالا رفت.

به عنوان یک مدیر وب‌سایت، ممکن است با پیشرفت کسب و کار آنلاین خود ناراضی باشید، حتی اگر به صورت منظم و پیوسته کار کنید و ترافیک زیادی به دست نیاورید. وقتی شما وقت زیادی را برای ایجاد محتوای باکیفیت و مفید صرف می‌کنید و تمام اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو را رعایت می‌کنید، قطعاً می‌خواهید محتوایتان توسط افراد زیادی مشاهده شود. با این حال، گاهی اوقات فقط داشتن محتوای باکیفیت کافی نیست تا شما را از بین هزاران وب‌سایت فعال در اینترنت برجسته کند. در همین راستا با گفتن مطالب ذکر شده در مقاله شما میتوانید از مزایای این تکنیک بهره مند شوید و ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *