سئو, هاست و دامنه

کد ریدایرکت کردن صفحات از http به https

کد ریدایرکت کردن صفحات از Http به Https

ریدایرکت http به https فرایندی فنی است که صاحبان وب‌سایت برای اینکه آدرس وب‌سایتشان به صورت خودکار در حالت امن https باز شود، باید انجام دهند. این کار نه تنها در بهینه‌سازی موتورهای جستجوی وب‌سایت کمک می‌کند، بلکه به کاربران شما اطمینان می‌دهد که وب‌سایت شما امن است و آن‌ها می‌توانند با آرامش از وب‌سایت شما دیدن کنند یا خرید کنند. که این کار پس از دریافت SSL انجام می شود. در ادامه با نحوه ریدایرکت از http به https را بررسی خواهیم کرد همچنین، تمام قطعه‌کدهای مورد نیاز برای ریدایرکت کردن اجزا مختلف وب‌سایت به آن را به شما معرفی خواهیم کرد. با طراحی سایت اصفهان همراه باشید.

ریدایرکت http به https از طریق هاست

1.ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید.

2.پس از ورود به  کنترل پنل ، بر روی “اطلاعات و فایل‌های سیستم” کلیک کرده و سپس “مدیریت فایل یا File manager” را انتخاب کنید.

3.بعد از آن‌که وارد صفحه‌ی “مدیریت فایل” شدید، روی پوشه “Public_html” کلیک نمایید و وارد آن شوید.

هاست چیست ؟
ادامه مطلب

4.در این صفحه باید به دنبال فایلی به نام “htaccess” بگردید. وقتی آن را پیدا کردید، ماوس خود را روی آن نگه دارید. یک پنجره کنار آن باز می‌شود. بر روی گزینه “ویرایش فایل” کلیک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فایل “htaccess” در هاست شما وجود نداشت، تنها کافی است یک فایل به نام “htaccess” ایجاد کنید با استفاده از گزینه “ایجاد فایل”، سپس به مراحل بعدی ادامه دهید.

5. سپس وارد صفحه‌ی ویرایش فایل “htaccess.” شوید. حال کد دستوری زیر را وارد کنید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

6. بعد از آن، برای تغییر لینک وب سایت از http به https در پنل مدیریت، بر روی گزینه “ذخیره” کلیک کنید. در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، یک پیام موفقیت آمیز سبز رنگ در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد. سپس وب سایت شما با پروتکل https باز خواهد شد.

ریدایرکت از HTTP به HTTPS در وردپرس

اگر وب‌سایت شما از وردپرس استفاده می‌کند و در برخی از صفحات از HTTP به HTTPS انتقال نمی‌یابد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار، افزونه “Really Simple SSL” را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید. این افزونه همچنین مشکلاتی مانند “محتوای مختلط” که پس از نصب SSL بوجود می‌آید را نیز رفع می‌کند. به علاوه، اگر گواهی SSL شما به رنگ قرمز نمایش داده شود، ساده‌ترین راه حل استفاده از این افزونه است. برای نصب این افزونه، به سادگی کلمه SSL را در مخزن افزونه‌های وردپرس جستجو کنید و گزینه نصب را کلیک کنید.حالا افزونه را فعال کنید. خود افزونه مسیریابی از http به https را انجام می‌دهد. تا زمانی که این افزونه روشن است، هر زمانی که بازدیدکنندگان قصد ورود با پروتکل http را داشته باشند، به صورت خودکار با پروتکل https متصل خواهند شد. مطلب روش های بهینه سازی دیتابیس در وردپرس چیست را نیز بخوانید.

انواع طراحی سایت کدامند؟
ادامه مطلب

ریدایرکت از HTTPS به HTTP در هاست

اگر می‌خواهید فرآیند را برعکس کنید، یعنی از HTTPS به HTTP ، می‌توانید مراحل بالا را دنبال کنید. فقط این بار، کد دستوری زیر را در فایل “htaccess” وارد کرده و بر روی گزینه ذخیره کردن کلیک کنید.

# Redirect HTTPS to HTTP

RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https

RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

تفاوت http با https

واژه http کوتاه شده‌ی عبارت Hyper Text Transfer Protocol است. وظیفه این پروتکل انتقال اطلاعات از سرور وب‌سایت به مرورگر است. اما مشکل این پروتکل این است که اطلاعات رمزنگاری نمی‌شوند. در هنگام انتقال داده‌ها، امکان دارد فرد سومی اطلاعات را بدزدد. اما اگر https را ببینید، این به معنای “امن” است. در این پروتکل، داده‌ها در حین انتقال رمزنگاری می‌شوند. هدف از خرید گواهی SSL نیز امنیت اطلاعات در حین انتقال است.

ریدایرکت یا تغییر مسیر از HTTP به HTTPS به اختصار به معنای انتقال کاربران به آدرس جدید است. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را به یک آدرس دیگر هدایت کنید، باید از تغییر مسیر استفاده کنید. تغییر مسیر اطمینان می‌دهد که کاربرانی که وارد وب‌سایت شما می‌شوند با هیچ مشکلی مواجه نشوند و آدرس دامنه شما از HTTP به HTTPS تغییر می‌کند تا افرادی که با HTTP وارد شده‌اند همچنان به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *